Curso: PROJECT BASED LEARNING : KEYS TO SUCCESSFUL PROJECTS IN BILINGUAL SCHOOLS.
Integrating Project-Based-Learning (PBL) in a bilingual classroom fosters foreign language learning by engaging students in real-world projects and having students use Spanish and English knowledge, skills, and abilities to complete the work. PBL integrates all four language skills ( listening, reading, speaking, and writing) incorporates collaborative team work, and challenges students to use the foreign language in different capacities inside and outside the classroom.


PONENTE: Jennifer Schmidt, creator of the CLIL constructor
Esta actividad formativa está cofinanciada por la Junta de Castilla y León y el Fondo Social Europeo.
1.- Learn how to survey your unit and choose material for a project.
2.- Examine how concepts and driving questions help in project creation.
3.- Examine the techniques of AFL- Assessment for Learning and how they work with projects: Idea Generation, Success Criteria, Drafting and Feedback.
4.- Discover how to help students build self-efficacy through projects.
5.- Analyze how to use Social Entrepreneurship projects.
1.- Why PBL? An Interdisciplinary Approach in bilingual schools.
2.- Creating and Driving Essential Questions: Inquiry-Based Learning.
3.- How to Assess Projects / Formative and Summative Project Checklists and Grading Rubrics.
4.- Building Self-Efficacy in Pupils.
5.- Social Entrepreneurship - Making Real Life Connections.
Competencia didáctica y atención a la diversidad
Competencia en innovación y mejora
Competencia lingüístico-comunicativa
Educación secundaria
1.- Profesorado de secundaria que imparte su disciplina en inglés
2.- Profesorado especialista en lengua inglesa
3.- Profesorado interesado.
Si el número de inscripciones fuera mayor que el número de plazas ofertadas, se realizará un sorteo a través de la aplicación de forma automática.
The teachers will be working very hands-on and creating a unit project step by step.
We will be using a computer, provided by CFIE although teachers can bring their own laptops/ tablets A unit plan and project will be created in class during the course and will be evaluated as the practical module.
At the end of the 3 sessions participants will complete the evaluation provided by CFIE.
La actividad se desarrollará entre el 30 de enero de 2017 y el 3 de febrero de 2017.
30 y 31 de enero y 2 de febrero
Horario: Lunes 30, martes 31 de enero y jueves 2 de febrero de 16.30-19-30
El plazo de inscripción ya está cerrado.
La inscripción finalizó el 24 de enero de 2017
La superación de esta actividad dará derecho a un certificado de formación de 13 horas equivalentes a 1.5 créditos.
Para la superación de esta actividad se deberá asistir, al menos, al 85% de las clases presenciales y realizar el módulo práctico.
22
CFIE VALLADOLID
MARIA CARMEN OTERO FERRERO
Plan Autonómico de Formación 2016/2017 cofinanciado por la Junta de Castilla y León y el Fondo Social Europeo.