Curso on-line autonómico: EMBEDDING LANGUAGES ACROSS PRIMARY AND SECONDARY EDUCATION ONLINE 2022-2023
This course is an introduction to CLIL methodology for those Primary and Secondary teachers interested in the teaching of Non-Linguistic Subjects in a foreign language. Beginning with a short introduction to CLIL basics and prompting the teacher's self-reflection, this course provides ready- made lesson plans, resources, and a cross-curricular approach which will facilitate a very practical initial approach. The course also provides the teachers' and learners' points of view about this methodology as well as the opinion of experts in CLIL. Finally the course provides learning paths which will help teachers to develop their own resources and lesson plans.
Content and Language integrated learning (CLIL) is worldwide recognised as a major innovation for improving both the quality of language learning in bilingual education.
The contents of this course are the same as the course named: INTRODUCTION TO CLIL. ELAPSE PROJECT.
1.- To learn about the basic principles and steps of CLIL (Content and Language Integrated Learning) methodology in the teaching of Non Linguistic Subjects
2.- To learn how to make a lesson plan according to CLIL methodology for your own subject
3.- To understand how the use of the CLIL methodology results in the effective learning of content subjects through a foreign language.
4.- To reflect about the learning process of content subjects in a foreign language.
5.- To share resources and activities for the bilingual classroom and design interdisciplinary lesson plans.
1.- Basic principles and steps of CLIL (Content and Language Integrated Learning) methodology in the teaching of Non Linguistic Subjects.
2.- Lesson plans according to CLIL methodology in different subjects.
3.- CLIL methodology as an effective way of learning of content subjects through a foreign language.
4.- Reflection about the learning process of content subjects in a foreign language.
5.- Resources and acitivities for the bilingual classroom.The design of interdisciplinary lesson plans.
Competencia científica
Competencia didáctica y atención a la diversidad
Competencia digital (TIC)
Competencia en innovación y mejora
Competencia lingüístico-comunicativa
Profesorado - Cualquier nivel
Specific dynamics in on-line virtual training platform.
Todas las comunicaciones referentes a las actividades de formación se realizarán a través del correo @educa.jcyl.es del participante.
La actividad se desarrollará entre el 10 de octubre de 2022 y el 7 de diciembre de 2022.
El plazo de inscripción ya está cerrado.
La inscripción finalizó el 26 de septiembre de 2022
La superación de esta actividad dará derecho a un certificado de formación de 30 horas equivalentes a 3.0 créditos.
30
CFIE ESPECIFICO CENTRO DE FORMACIÓN DEL PROFESORADO EN IDIOMAS
M. VICTORIA DE ROCHA SECO
A2 - Área 1 (Compromiso profesional)
  • Aprovecha las oportunidades de aprendizaje en su centro y las que obtiene a través de la red para su desarrollo profesional.
A2 - Área 2 (Contenidos digitales)
  • Conoce el funcionamiento y utiliza los repositorios de contenidos institucionales y los empleados por el centro educativo.
A2 - Área 3 (Enseñanza y aprendizaje)
  • Conoce las tecnologías digitales proporcionadas por la A. E. o los titulares del centro que podrían ser empleadas por el alumnado para el desarrollo del aprendizaje autorregulado.
A2 - Área 6 (Desarrollo de la competencia digital del alumnado)
  • Aplica, con la ayuda de otros docentes, propuestas didácticas para integrar los contenidos, actividades y dinámicas que permiten desarrollar la competencia en alfabetización mediática y en el tratamiento de la información y datos del alumnado, adecuándolos al currículo, al proyecto educativo y al plan digital del centro.