Curso: SCAFFOLDING READING IN ENGLISH THROUGH THE SYNTHETIC PHONICS PATHWAY
To become familiar with the Synthetic Phonics Approach and implement literacy time on a daily basis in order to create a pathway: from playing in English to Learning through English.
1.- To become familiar with the Synthetic Phonics Approach
2.- To apply the Phonic Approach across Grades
3.- To implement literacy time on a daily basis in order to create a pathway: from playing in English to Learning through English
4.- Synthetic Phonics is a way of teaching reading.
1.- The Synthetic Phonics approach
2.- The sound system · The simple speed sounds · The complex speed sounds · Activities to practice sound counting
3.- The Literacy process in the Infant Stage · The sequencing of sound teaching in the Infant Stage · The Decoding Stage · The use of decodable books in the classroom
4.- From oral language to the written word -Literacy and the five elements of reading
5.- Literacy in upper courses: Learning through English
Competencia didáctica y atención a la diversidad
Competencia lingüístico-comunicativa
Profesorado - Cualquier nivel
1.- Profesorado de inglés y de asignaturas bilingües.
Ponencias en el CFIE. La evaluación se hará a través de la web del CFIE.
La actividad se desarrollará entre el 11 de febrero de 2019 y el 18 de febrero de 2019.
La actividad se desarrollará en febrero los días 11,12,13,14 y 18 de 17.30 a 20.30
M. MERCEDES MOLINER BERNABE.
El plazo de inscripción ya está cerrado.
La inscripción finalizó el 7 de febrero de 2019
La superación de esta actividad dará derecho a un certificado de formación de 18 horas equivalentes a 2.0 créditos.
Para la certificación será imprescindible la asistencia a un 85% de las sesiones, según ORDEN EDU/1057/2014, (Art. 10.2) de 4 de diciembre. Se recuerda que, según normativa vigente, las comunicaciones oficiales ya sean informativas, de confirmación de asistencia o de baja deben realizarse a través de la cuenta de correo "educa.jcyl.es". Se publicarán algunas imágenes del desarrollo de las sesiones.
25
CFIE SALAMANCA
M. TERESA SANCHEZ-BARBUDO MIRANDA